Mobil cihazlar, akıllı telefonlar aracılığıyla sosyal medya ağları etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Bu yüzden günümüzde sosyal medya kullanıcısı oldukça fazladır.
Global Web Index 'in yaptığı araştırmaya göre; Twitter kullanıcıları yalnızca twitterda konumlanmıyor. Bu kullanıcıların yüzde 93'ünün Facebookta kullanıcı hesabının olduğu gözlenmiştir. Aynı ankete göre Twitter kullanıcılarının yüzde 78'sı Google+ yer alıyor ve yüzde 76'sı Youtube kullanıcısıdır.
Youtube açısından bakacak olursak kullanıcıların yüzde 90'ının Facebook kullanıcısı yüzde 81'i Google+ kullanıcısı, yüzde 69'u da Twitter kullanıcısıdır. ( http://sosyalmedya.co/10-twitter-kullanicisinin-9unun-facebookta-da-profili-var-infografik/ )
Son derece yoğun bir kullanıcı kitlesine sahip olan sosyal medya kullanıcılarına bu alanlarda denetimsiz bir ortam imkanı sunmaktadır. Herhangi bir kurula bağlı olmaksızın bireysel olarak katılımda bulunabilmektedirler. Sosyal medyanın gün geçtikçe yaygınlaşması sadece bireylerin değil; kurum ve markalarında ilgisini çekmektedir. Sosyal medya alanlarının daha ucuz ve daha kolay ulaşılabilir olması firmaların reklam ve tanıtım faaliyetlerinin odak noktası haline gelmiştir. Firmalar, ürün ve hizmetlerine yönelik sosyal medya hesapları açarak tanıtım faaliyetlerini sanal ortamlarda sürdürmektedirler. Sosyal paylaşım ağları üzerinden firmalar kullanıcıların istekleri doğrultusunda harekete geçmekte ve tüketicinin ilgisini kazanmaktadır.
Sosyal medya ekonomik yapıda etkili olduğu gibi bireyler üzerinde mahremiyet konusunda da etkilidir. Facebook, Twitter, Instagram, Google+ .. v.b sosyal ağlarda paylaşılan içerik, bilgi, fotoğraf, video mahremiyet alanını zedeleyebilmektedir. Bu durum bilgi ve veri hırsızlığına neden olmaktadır. Kişiler yer bildirimleri, fotoğraflarla ya da farklı mesajlar paylaşarak fazla takipçi edinip fenomen olabilmek için kendi rızaları ile mahremiyetlerini paylaşabilmektedirler.
Kaynak: Kırık , Ali Murat (2014). Sosyal Medya: Sosyal Medyanın Kültürel Yabancılaşma Olgusundaki Rolü.
Kaynak: Kırık , Ali Murat (2014). Sosyal Medya: Sosyal Medyanın Kültürel Yabancılaşma Olgusundaki Rolü.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder