Yeni medya ortamları 12 başlık altında yer almaktadır. Bunlar:
*Mobil Medya: Çağımızın en etkileşimli aracı olan cep telefonları ve taşınabilir tabletler mobil medyanın en temel araçları arasında yer almaktadır. İnternet teknolojisinin gelişim gösterip mobil medya ile etkileşime geçmesiyle birlikte mobil alanların daha etkileşimli ve dinamik bir hal almasına neden olmuştur.
*Bloglar: Bireysel kullanım alanında yaygın olan bloglar internet teknolojisiyle birlikte geniş alanlara ulaşabilmektedir. Kullanıcılar herhangi bir konu kısıtlaması olmaksızın istedikleri konularda blog oluşturabilirler.
*Bilgisayar Oyunları: İçerik olarak çok farklı görsel efektlere yer veren bilgisayar oyunları günümüzde bağımlısı olunacak bir konuma gelmiştir.
Aynı zamanda içerik olarak eğitme, motive etme, eğlendirme, düşündürme özelliklerine sahip olan bilgisayar oyunları yeni medya ortamlarında etkin olarak yerini almaktadır.
*Mobil Medya: Çağımızın en etkileşimli aracı olan cep telefonları ve taşınabilir tabletler mobil medyanın en temel araçları arasında yer almaktadır. İnternet teknolojisinin gelişim gösterip mobil medya ile etkileşime geçmesiyle birlikte mobil alanların daha etkileşimli ve dinamik bir hal almasına neden olmuştur.
*Bloglar: Bireysel kullanım alanında yaygın olan bloglar internet teknolojisiyle birlikte geniş alanlara ulaşabilmektedir. Kullanıcılar herhangi bir konu kısıtlaması olmaksızın istedikleri konularda blog oluşturabilirler.
*Bilgisayar Oyunları: İçerik olarak çok farklı görsel efektlere yer veren bilgisayar oyunları günümüzde bağımlısı olunacak bir konuma gelmiştir.
Aynı zamanda içerik olarak eğitme, motive etme, eğlendirme, düşündürme özelliklerine sahip olan bilgisayar oyunları yeni medya ortamlarında etkin olarak yerini almaktadır.
Bilgisayar oyunlarına olan ilginin artış göstermesiyle birlikte oyunlar reklam alanı haline gelmiştir. Bu durum oyunlardan alınan eğlence faktörünü azaltmaktadır. Ancak oyunlarda reklama yer veren firmaların amacı müşterilerin ilgisini çekmek ve satışı arttırmaktır.
*Multimedya (çoklu ortam): Yeni medya alanında bir diğer etkileşim alanı da şüphesiz multimedya ortamlarıdır. tele-eğitim, tele-eğlence, tele- alışveriş, tele- sağlık v.b imkanları sunan multimedya ortamları ekonomik ve sosyal açıdan kullanıcılarını etkilemektedir.
*Sanal Gerçeklik: Video oyunları ve etkileşimli uygulamalarda etkin olan sanal gerçeklik kullanıcılarına "gerçekmiş hissi" yaratmaktadır. Sosyal medya alanlarında ( Facebook, twitter, ınstagram) açılan hesaplar kullanıcı adının gerçekte o kişiymiş gibi algılanmasına neden olmaktadır.
*Web Siteleri: İnternetin gelişim göstermesiyle birlikte kullanıcıların hayatında kolaylık sağlamış ve çeşitli etkileşimlerle kullanımı artmıştır. Yeni medya ile birlikte kullanımı daha da artan web siteleri eşzamanda enformasyon akışı sağlayabilmektedir.
*Yazılım: Alt yapısının bilgisayar temalı olmasıyla birlikte yazılımlar teknolojik araçların işletimini sağlayan programlardır.
*E-Posta (Elektronik Posta): İnternet ağının bir parçası halinde olan e-posta servisi kullanıcılarının birbirleri ile veri, içerik, görüntü paylaşımı imkanı vermektedir. Yeni medyanın eşzamansızlık özelliğiyle birlikte karşılıklı ileti paylaşımında aynı andalık ortadan kalmış, alıcılar istedikleri zaman ileti alma ve ileti gönderme imkanına sahip olmuştur.
*Multimedya (çoklu ortam): Yeni medya alanında bir diğer etkileşim alanı da şüphesiz multimedya ortamlarıdır. tele-eğitim, tele-eğlence, tele- alışveriş, tele- sağlık v.b imkanları sunan multimedya ortamları ekonomik ve sosyal açıdan kullanıcılarını etkilemektedir.
*Sanal Gerçeklik: Video oyunları ve etkileşimli uygulamalarda etkin olan sanal gerçeklik kullanıcılarına "gerçekmiş hissi" yaratmaktadır. Sosyal medya alanlarında ( Facebook, twitter, ınstagram) açılan hesaplar kullanıcı adının gerçekte o kişiymiş gibi algılanmasına neden olmaktadır.
*Web Siteleri: İnternetin gelişim göstermesiyle birlikte kullanıcıların hayatında kolaylık sağlamış ve çeşitli etkileşimlerle kullanımı artmıştır. Yeni medya ile birlikte kullanımı daha da artan web siteleri eşzamanda enformasyon akışı sağlayabilmektedir.
*Yazılım: Alt yapısının bilgisayar temalı olmasıyla birlikte yazılımlar teknolojik araçların işletimini sağlayan programlardır.
*E-Posta (Elektronik Posta): İnternet ağının bir parçası halinde olan e-posta servisi kullanıcılarının birbirleri ile veri, içerik, görüntü paylaşımı imkanı vermektedir. Yeni medyanın eşzamansızlık özelliğiyle birlikte karşılıklı ileti paylaşımında aynı andalık ortadan kalmış, alıcılar istedikleri zaman ileti alma ve ileti gönderme imkanına sahip olmuştur.
*Kurumsal Web Siteleri: Yeni medya ortamlarında kurumsal firmaların hedef kitlelerine ulaşması oldukça kolaylaşmıştır. Firmalar Web siteleri sayesinde kullanıcıların siteye kolaylıkla ulaşıp bilgi sahibi olmasına imkan vermektedir. Ayrıca kurumsal web siteleri firmaların istedikleri kitleye ulaşabilmelerine olanak sağlamaktadır.
*Podcast: Gelişen yeni medya ortamlarında podcast'ı saymak doğru olacaktır. Podcast; mobil araçlara internet aracılığıyla içerik indirme özelliğidir. Kullanıcılar istedikleri görüntüyü, sesi, videoyu indirip istediği içeriği paylaşabilme imkanına sahiptir.
Etkileşimli Televizyon: Çok kapsamlı bir ortam olan etkileşimli televizyon yeni medyayla birlikte televizyon anlayışında farklılıklara neden olmuştur. Yeni medya ve internet teknolojisi sayesinde televizyon bilgisayar, tablet ve cep telefonlarında izlenebilme imkanı sunulmuştur. Etkileşimle televizyonlar sayesinde kullanıcılar pasif bir noktadan
*Sayısal Kiokslar : Sayısal kiokslar herhangi bir insana gerek duymadan sayısal bir makine yardımıyla yapılan işlemlerdir.Günümüzde bunun en belirgin örneği metrolarda, belirli alanlarda bulunan su alma makineleridir. Sayısal kioks makineleri genel olarak halkın yoğun olarak bulunduğu alanlarda yer almakta ve insanların ihtiyaçlarını kolay ve hızlı bir şekilde halletmelerine yardımcı olur. Bir başka örnek ise: Akbilmatik ya da kentkartmatik makinelerinin hemen hemen her noktada bulunması ve kişilerin yolcu kartlarına hızlı bir şekilde para yüklemelerini sağlamaktadır. Kioks makineleri ticari açıdan da elverişlidir. Firmalar tarafından reklam ve prestij amacıyla da kullanılmaktadır. ( Bankamatikler)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder